Over ons

De Kleine Bootvisser is bezeten van alles wat met boten, de zee en vissen te maken heeft. Met dit blog willen we andere vissers, beginnend en ervaren, informeren over de visserij en de visserij in het algemeen promoten. Wij vissen op de Oosterschelde, de Grevelingen, de Westerschelde, de Noordzee en in het buitenland. Wij willen beginnende vissers en leden helpen en gidsen tijdens het uitoefenen van hun hobby en geven zoveel mogelijk informatie. Samen schrijven we ook boeken en artikels over de visserij. Verdere info kun je vinden op ons blog. Veel leesplezier. Als je dat wenst, ontvang je na bestelling een boek en/of stekkenkaart naar keuze. Heb je vragen over hengelsport geef ons een berichtje op "dekleinebootvisser@gmail.com" voor meer info.

dinsdag 12 november 2019

Kevin en Rob op wijting in de Voordelta


Dagverslag van Kevin en Rob:


Dit weekend was het plan om zaterdag of zondag op wijting te gaan vissen. Uiteindelijk bleek zondag de betere dag en samen met Rob van de Rover trok ik met mooi en windstil weer naar één van mijn wijting stekken in de Voordelta. Rob is intussen een trouwe vismaat geworden waar ik al veel van geleerd heb, en dan heb ik het niet alleen over vissen maar dat is een ander verhaal. Heeft met mijn nieuwe boot te maken, want zonder hem had ik dat niet aangedurfd.
We spraken rond 8 uur af aan zijn boot, die al warm lag te draaien en de koffie (heeel welkom!)stond al klaar, want wat was het koud zeg. 1.5 kg zeepieren en wat inktvis zouden wel volstaan voor één tij wijting vissen met zijn tweeën.


Deze stek brengt me elk jaar mooie wijting op, een klein steil talud van 10 naar 14 meter waar de stroming langs loopt. En inderdaad, vanaf het begin was het bingo. Niet normaal, elke draai 3 stuks, en niet van de kleinste. De grootste van de dag was 33 cm voor mij maar Rob verbeterde dat met eentje van 35 cm en Met de volgende draai zei hij al lachend, de volgende is nog groter, haha.





















En inderdaad, 36 cm, lachen en genieten onder een stralend zonnetje en op een steeds vlakker wordend zeetje, kan het nog beter worden?
Rob had zijn paternoster voorzien van lood en wierp deze downtide en deze techniek, samen met wapperlijntjes gaf het beste resultaat. Uptide vingen we er af en toe wel een leuke schar of bot tussendoor hetgeen zorgde voor een beetje afwisseling.

Uiteindelijk met een leuke portie wijting naar de haven teruggevaren. Ik heb nog wel één vraagje: 'Diene koek voor bij de koffie, welke was dat nu weer? Die was zoooo lekker!!'

Kevin.


Volgers